Lähtee kohta järki tuon meidän rouvakissan kanssa kun se pissailee lattialle vaan! Eläinlääkärissä ollaan oltu, mutta siitä ei saatu pissanäytettä otettua kun rakko oli tyhjä. Lääkäri oli myös melko välinpitämätön ja sanoi että yleensä noi on korvienvälijuttuja ja että ole onnellinen että kissa pissailee vaan lattiakaivoon eikä sänkyyn tai sohvalle. Joo tosi onnellinen oon, ihanaa... Mä tahdon että meidän kissa pissaa laatikkoon niinku viimeiset 7 vuotta se on tehnyt ja niinku muutkin kissat tekee! Mä tahdon että se on taas oma normaali itsensä. Mä tahdon mun vanhan rakkaan Nasun takaisin, enkä tuollasta haisevaa pissaliisaa jota kohtaan mun tunteet on tällä hetkellä hyvin ristiriitaiset.

Saatiin sille lääkäristä Serene-Um liuosta jonka on tarkoitus vähän rauhoittaa stressaantunutta eläintä. Sitä käytetään eläimille jotka pelkää esim. ilotulituksia ja ovat hermostuneita yksinolosta jne. Olin tyhmä kun valitsin liuosmallisen lääkkeen, sitä ei saa kissalle kurkusta alas kirveelläkään. Sieltä takahampaiden takaa olen yrittänyt ruiskulla antaa mutta kissa sylkee ja sähisee niin että puolet lääkkeestä roiskuu ympäriinsä. Täytyisi hakea tablettimallisia, tabletit on aina menneet helpommin alas voinokareen sisällä. En vaan ole vielä päässyt niin lähelle apteekkia että olisin voinut hakea.

Mutta mistä se meidän rouva sitten on niin stressaantunut, niin sitä en tiedä. Se on aina ollut se lujahermoisin ja rohkein ja lapsirakkain, joten tuntuu ihmeelliseltä että se olisi stressaantunut esim. uuden vauvan tulosta taloon. Varsinkin kun kissa itse menee aina vauvan kanssa nukkumaan ja antaa vauvan retuuttaa mielin määrin eikä kovinkaan usein väistä pois alta, kehrää vaan ja hakee vauvasta kaveria. Vauva jopa lykkii taaperokärryllä kissaa joskus ja kissa on tyytyväisenä kyydissä. Että ei se nyt kauhean hermostuneelta vaikuta, mutta ilmeisesti joku siellä korvien välissä sitten mättää.. Mulla ei vaan riitä jotenkin nyt yhtään ylimääräistä energiaa tälläisten ongelmien ratkomiseen ja välillä mietin että olisko helpompaa vain lopettaa kissa. Toisaalta en kyllä niin helpolla aio luovuttaa vaikka kuinka vannoisin sen päätä pölkylle jos vielä kerran pissaa. Eihän se sille itse mitään voi..

Mutta tosi mahtavaa kun talo haisee mun nenään nyt kokoajan kissanpissalle. Kodinhoitohuoneen kurasyöppöön se nyt pissailee ja meillä ei ole ollut siinä kurasyöpön vieressä koskaan suihkua asennettuna vaikka putket on siihen vedetty, mutta nyt päätettiin laittaa se suihku siihen vihdoinkin että saadaan pestyä kurasyöppöä päivittäin. Kun tuo meidän pikkuinenkin siinä jatkuvasti konttailee ja touhuaa niin ei ole kauhean kivaa antaa sen pyöriä kissanpissassa.